ΘΕΜΑΤΑ

Βίντεο: Πετώντας μαζί με τον Χαγιάο Μιγιαζάκι

ΒΡΙΣΚΕΣΤΕ ΕΔΩ: ΑΡΧΙΚΗ / ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ / ΘΕΜΑΤΑ
17:11
30/5

Οι 10 καλύτερες ταινίες του Φεστιβάλ Καννών από το Περιοδικό ΣΙΝΕΜΑ

Το 70ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών, με Πρόεδρο της κριτικής επιτροπής τον Πέδρο Αλμοδόβαρ, απέδωσε δίκαια βραβεία στους μεγάλους νικητές (Έστλουντ, Καμπιγιό, Λάνθιμο, Ζβιάγκιντσεφ κ.α.) και μοίρασε τις τιμές στα ξεκάθαρα φετινά φαβορί. Ανάμεσα στις ταινίες του φετινού προγράμματος, αυτές είναι οι 10 ταινίες που ξεχωρίσαμε.

«The Killing of a Sacred Deer» του Γιώργου Λάνθιμου

Το ότι ταινία του Λάνθιμου θα σήκωνε πολλή συζήτηση μετά την προβολή της, είναι περίπου αυτονόητο. Όλες οι ταινίες του προσφέρονται για κάτι τέτοιο, ή και το επιζητούν αν λάβουμε υπόψη τους προκατειλημμένους ή λιγότερο δεκτικούς με το σινεμά του θεατές. 

Εκείνο που αποτελεί μεγαλύτερη έκπληξη αναφορικά με τον «Φόνο του Ιερού Ελαφιού» ωστόσο, είναι το πόσο δραστικά ο πιο διακεκριμένος Έλληνας δημιουργός των τελευταίων δέκα ετών αποτόλμησε να μετέλθει μιας κινηματογραφικής γλώσσας τόσο εύκολα αναγνωρίσιμης και καταξιωμένης όσο αυτής των Κιούμπρικ και Χάνεκε. Την ίδια στιγμή μάλιστα που δεν παραιτείται απ’ το δικό του, εξίσου αναγνωρίσιμο στυλ. (Διαβάστε περισσότερα εδώ)

«L’Amant Double» του Φρανσουά Οζόν

Όσοι τυχόν γύρευαν μια ένοχη απόλαυση ανάμεσα στις ταινίες του φετινού διαγωνιστικού, τη βρήκαν πιθανότατα στο «L’Amant Double». Ένα kinky ερωτικό θρίλερ που ενώ αρνείται πεισματικά να πάρει τον εαυτό του στα σοβαρά, μοιάζει με ένα άτυπο homage του Φρανσουά Οζόν στους Ντε Πάλμα και Πολάνσκι.

Ο Γάλλος σκηνοθέτης που δε φοβάται να δοκιμαστεί σε διάφορα είδη, έχοντας υπογράψει από σοβαροφανή δράματα σαν τον «Χρόνο που Απομένει» μέχρι κιτς κωμωδίες σαν το «Potiche», επιστρέφει στα χωράφια του θρίλερ και του φιλμ μυστηρίου έπειτα από την «Πισίνα» το 2003. Εκεί, συναντά ξανά την πανέμορφη πρωταγωνίστρια του «Νέα & Όμορφη» (2013) Μαρίν Βαχτ, η οποία στο «L’Amant Double» υποδύεται ένα πρώην μοντέλο που ερωτεύεται τον ψυχίατρό της (Ζερεμί Ρενιέ).. (Διαβάστε περισσότερα εδώ)

«The Florida Project» του Σον Μπέικερ

Ο Σον Μπέικερ, τον οποίο προ διετίας είχαν φιλοξενήσει η Νύχτες Πρεμιέρας στην Αθήνα οργανώνοντας ένα πλήρες αφιέρωμα στο έργο του, επιβεβαιώνει με την καινούρια του ταινία ότι αποτελεί την -ίσως- πιο σημαντική νέα φωνή του ανεξάρτητου αμερικάνικου σινεμά. 

Γυρισμένο σε φιλμ 35mm (ενω το «Tangerine» είχε γυριστεί με iPhone) το «Florida Project» χρωματισμένο με τους μαγικούς τόνους του ηλιοβασιλέματος της Ανατολικής Ακτής είναι ένα φρέσκο και άκρως αισιόδοξο στον πυρήνα του παράδειγμα σινεμά κοινωνικού ρεαλισμού που μπορεί να σε διασκεδάσει με την ίδια ισχύ που μπορεί να σε προβληματίσει. (Διαβάστε περισσότερα εδώ)

«120 Beats Per Minute» του Ρομπέν Καμπιγιό

Η ταινία του Ρομπέν Καμπιγιό αποτελεί ένα παθιασμένο κάλεσμα στα όπλα, στην υπεράσπιση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και την προστασία των μειονοτήτων, σε μια εποχή όπου μια τέτοια έκκληση μοιάζει όχι απλώς απαραίτητη αλλά επιβεβλημένη. Μπορεί το φιλμ να διαδραματίζεται στα τέλη της δεκαετίας του '80, την εποχή που ο θανατηφόρος ιός του AIDS σκόρπιζε κάθε μέρα αμέτρητα θύματα, τα ζητήματα που θίγει, ωστόσο, παραμένουν επίκαιρα και συγκλονιστικά επείγοντα. (Διαβάστε περισσότερα εδώ)

«Loveless» του Αντρέι Ζβιάγκιντσεφ

Τρία χρόνια μετά το Βραβείο Σεναρίου που απέσπασε με το «Λεβιάθαν», o Αντρέι Ζβιάγκιντσεφ επιστρέφει στην ηλιόλουστη Κρουαζέτ για να την βυθίσει ξανά στην καταχνιά, ακολουθώντας αυτή την φορά την ιστορία μιας δυσλειτουργικής οικογένειας της μεσαίας τάξης στην σύγχρονη Ρωσία.

Στο «Loveless», ο Ρώσος δημιουργός στέκεται αμείλικτος μπροστά στους ήρωές του. Ακολουθεί τις ενδελεχείς συζητήσεις τους και φανερώνει τις πιο απόκρυφες σκέψεις τους, ξεγυμνώνοντας χωρίς δεύτερη σκέψη τις παθογένειες που έχουν καταστήσει τις διαπροσωπικές τους σχέσεις τοξικές. (Διαβάστε περισσότερα εδώ)