ΕΙΔΗΣΕΙΣ

«Δεν υποκύπτουμε στον τρόμο. Τον δημιουργούμε»: Έρχεται ο πέμπτος κύκλος του «House of Cards»

ΒΡΙΣΚΕΣΤΕ ΕΔΩ: ΑΡΧΙΚΗ / ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ / ΘΕΜΑΤΑ
8:10
13/4

Κινηματογραφικά Πάθη: 10 κινηματογραφικές ενσαρκώσεις του Ιησού Χριστού

Το cinemag.gr ετοιμάζεται για Πάσχα και παρακολουθεί τη Μεγάλη Εβδομάδα στη μεγάλη οθόνη.

Από τον Λουκά Κατσίκα

Personal Jesus: Από τον πιο διάσημο Ιησού Χριστό της μεγάλης οθόνης μέχρι τον πιο αναπάντεχο ή τον πιο αστείο, συγκεντρώσαμε δέκα πραγματικά αξιομνημόνευτες απεικονίσεις του Μεσσία στο σινεμά συνοδεία εικόνων και μουσικής. Εσείς ποια προτιμάτε;

1. Ο αιρετικός Ιησούς: «Ο Τελευταίος Πειρασμός» (Τhe Last Temptation of Christ, 1988)

Παρά την αδικαιολόγητη κι εντελώς υποκριτική οργή που προκάλεσε σε αμέτρητες θρησκευτικές οργανώσεις και χριστιανικές κοινότητες του κόσμου (για να μην αναφερθώ στους απεχθείς βανδαλισμούς που διέπραξαν πολυάριθμοι «πιστοί» στη χώρα μας), η θαυμάσια διασκευή του Μάρτιν Σκορσέζε στο μυθιστόρημα του Νίκου Καζαντζάκη παραμένει η πιο βαθιά και υπαρξιακή θεώρηση του Ιησού Χριστού, σκηνοθετημένη με τρόπο ασκητικό και ήρεμα υποβλητικό. Έξοχος στον πρωταγωνιστικό ρόλο, ο Γουίλεμ Νταφόου βοηθά τον Σκορσέζε να απεικονίσει το μεσσιανικό ήρωα ως μια τραγική φιγούρα που καλείται να υπερβεί τις ανθρώπινες διαστάσεις της προκειμένου να θυσιαστεί για έναν ανώτερο και θεόσταλτο σκοπό. Αλησμόνητη η μουσική υπόκρουση του Πίτερ Γκάμπριελ, φοβερή η διανομή των ρόλων, συγκινητική η αφοσίωση και το πάθος με τα οποία γύρισε ο Σκορσέζε την ταινία.

2. Ο μαρξιστής Ιησούς: «Το Κατά Ματθαίον Ευαγγέλιο» (Il Vangelo Secondo Matteo, 1964)

Το αριστούργημα του Πιέρ Πάολο Παζολίνι δανείζεται ένα μέρος από το Ευαγγέλιο του Ματθαίου για να παρουσιάσει τον Χριστό ως ένα καθαρά πολιτικό ον που βαδίζει με τους ακόλουθούς τα πέτρινα τοπία της επαρχιακής Ιταλίας, συνοδευόμενος από τους ήχους του Μπαχ, του Μότσαρτ και των παθιασμένων νέγρικων γκόσπελ. Ερμηνευμένο αποκλειστικά και με αφοπλιστική ειλικρίνεια από ερασιτέχνες, φιλμαρισμένο με ένα λιτό, ντοκιμαντεριστικό ύφος που προικίζει τα πάντα με έναν ευπρόσδεκτο ρεαλισμό, το μυσταγωγικό «Κατά Ματθαίον Ευαγγέλιο» στέκει μέχρι σήμερα ως η καλύτερη ταινία του Ιταλού σκηνοθέτη, όσο και ως η πιο αντι-χολιγουντιανή και ποιητική ανάγνωση των Γραφών.