ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Σκορσέζε καλεί Ντε Νίρο και Ντι Κάπριο για το νέο πρότζεκτ του

ΒΡΙΣΚΕΣΤΕ ΕΔΩ: ΑΡΧΙΚΗ / ΝΕΑ / ΕΙΔΗΣΕΙΣ
17:14
13/2

Oscars 2017: Τι τραβούν οι σεναριογράφοι από τους υπεύθυνους των στούντιο

Ντροπιαστικές σημειώσεις, που ακυρώνουν δουλείες μηνών, από τους εκτελεστικούς διευθυντές που τα ξέρουν όλα. 

Από τον Τάσο Μελεμενίδη

Διάφορες συζητήσεις διοργανώνονται αυτόν το καιρό από τις ενώσεις των καλλιτεχνών από τον χώρο του σινεμά, ως ένα ένα έιδος προεόρτιων εκδηλώσεων με αφορμή την μεγάλη βραδιά των Oscars. Μία από αυτές έγινε την προηγούμενη εβδομάδα από την ένωση σεναριογράφων, έναν κλάδο που αποτελείται από τα μυαλά που γεννούν τις ταινίες που βλέπουμε, χωρίς να είναι όμως απαραίτητο πως τελικά βλέπουμε αυτό που σκέφτηκαν. 

Έχοντας όρεξη για εξομολογήσεις, οι σεναριογράφοι που είναι φέτος υποψήφιοι για Oscar στις 2 κατηγορίες σεναρίου, αλλά και συνέδελφοί τους που δεν χώρεσαν μεν στις πεντάδες αλλά έκαναν αξιόλογες δουλειές, μίλησαν με αρκετή δόση χιούμορ για ένα «ταμπού» του χώρου, τις σημειώσεις-διορθώσεις από τους χρηματοδότες τους κατά την ανάπτυξη του σεναρίου τους. Όλες τους κοφτές, άτσαλες και στρογγυλοποιημένες προς μια γενική ιδέα εμπορικότητας, συχνά τους άφηναν άναυδους, ειδικά τους νεότερους που δεν είχαν γνώση επί του θέματος.

Τι είπαν λοιπόν; Ο Ντέιμιεν Τσαζέλ μίλησε για το προηγούμενο φιλμ του, το «Whiplash» και την τελευταία σκηνή του με το μεγάλο σόλο του Μάιλς Τέλερ. «Για μένα όλη η ταινία φτιάχτηκε γι' αυτή την σκηνή. Η παραίνεση του στούντιο ήταν να κοπεί ολόκληρη. Συγκεκριμένα, το σημείωμα έλεγε "Είναι καλός στα ντραμς, το καταλάβαμε"». Ο Μπάρι Τζένκινς του «Moonlight» δέχτηκε την εκπληκτική ερώτηση από παραγωγό «Ναι, αλλά που είναι οι λευκοί στην ταινία;».

Ο Κένεθ Λόνεργκαν του «Manchester by the Sea» είπε πως έχει συνηθίσει τόσα χρόνια σε τέτοιες εντολές και χρησιμοποιεί πλέον μια συγκεκριμένη έκφραση προσώπου όταν τις ακούει που συνοδεύεται από την φράση «Χμμ, φαίνεται ενδιαφέρον» χωρίς πολλές φορές να προσέχει καν τί του λένε. Η Άλισον Σρέντερ και ο Θίοντορ Μέλφι, το δίδυμο που προσάρμοσαν το «Hidden Figures» είχε επίσης σπαρταριστές ιστορίες να πει. Ο Μέλφι αντιμετώπισε την γκρίνια του στούντιο γιατί το σενάριο της ταινίας «είχε πολλά μαθηματικά», ενώ είχε να αντιμετωπίσει και την εμμονή του Κέβιν Κόστνερ που ήθελε να έχει αραιότερα μαλλιά (γιατί έτσι είχε φανταστεί τον ήρωά του!) και τον Μέλφι να κάνει τον μεσάζοντα ανάμεσα σε Κόστνερ και στούντιο, το οποίο τον ήθελε χωρίς ίχνος φαλάκρας. Ο Κόστνερ υποχώρησε, αλλά ζήτησε σε αντάλλαγμα ο ήρωάς του να μασάει τσίχλα - άνγωστο γιατί.

Ο Έρικ Χέισερερ της «Άφιξης» διηγήθηκε πως κάποτε περιέγραφε σε στούντιο μια γενική πλοκή για μια ταινία που ήθελε να κάνει ξεκινώντας με τη φράση «Είναι ένας κατάσκοπος, με τη σύζυγό του» για να εισπράξει αμέσως την απαντηση «Δεν υπάρχει σύζυγος. Συνέχισε χωρίς αυτήν». Τέλος, το δίδυμο που έγραψε το σενάριο του «Deadpool» εξομολογήθηκε πως είχε παρουσιάσει σε στούντιο κάποτε ένα σενάριο-παρωδία του «Sopranos» με τίτλο «The Tomatoes» όπου τα φρούτα και τα λαχανικά ήταν 2 αντίπαλες συμμορίες για να πάρει την εκπληκτική απάντηση «Το λαυτεύουμε, αλλά μπορείτε να βγάλετε τα φρούτα και τα λαχανικά;» αφήνοντάς τους με την απορία τί ακριβώς λάτρεψαν.

Μείνετε συντονισμένοι στο cinemag.gr για την κάλυψη των φετινών βραβείων Όσκαρ με καθημερινά θέματα, νέα, αφιερώματα και προβλέψεις!

Η COSMOTE TV αποτελεί για τα επόμενα τρία χρόνια τον μοναδικό προορισμό για τα Βραβεία της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.

Διαβάστε ακόμη:
«Οι ταινίες μας δεν γνωρίζουν σύνορα»: Η τάξη των Oscars 2017 δηλώνει (πολιτικά) παρούσα

Oscars 2017: Ο αδικημένος Ρότζερ Ντίκινς
Oscars 2017: Όλες οι ταινίες που πήραν το βραβείο φωτογραφίας σε ένα βίντεο
Oscars 2017: Όλοι οι υποψήφιοι σε ένα τρίλεπτο βίντεο
Oscars 2017: Οι ηθοποιοί με τις περισσότερες υποψηφιότητες [photos]
Oscars 2017: Αν οι αφίσες των ταινιών έλεγαν την αλήθεια! [photos]

Oscars 2017: 14 υποψηφιότητες για το «La La Land», ο «Αστακός» υποψήφιος για σενάριο!
Oscars 2017: Οι εκπλήξεις και οι ηχηρές απουσίες των φετινών βραβείων

Oscars 2017: Τα trivia που συνδέουν «La La Land», «Τιτανικό» και «Όλα για την Εύα»