ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Τα νέα πρόσωπα του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου

ΒΡΙΣΚΕΣΤΕ ΕΔΩ: ΑΡΧΙΚΗ / ΝΕΑ / ΕΙΔΗΣΕΙΣ
16:33
16/2

Berlinale 2017: Η Κατρίν Ντενέβ σε ερμηνευτική φόρμα για το «Sage Femme»

Η μεγάλη κυρία του γαλλικού σινεμα έφτασε στο 67ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου με το «Sage Femme» και κέρασε το κοινό χιούμορ και δράμα (εκ του ασφαλούς).

Αποστολή στο Βερολίνο: Πάνος Γκένας

Στην εισαγωγική σκηνή του «Sage Femme» (Midwife) η μαία Κλερ (Κατρίν Φροτ) βοηθά τις ετοιμόγεννες γυναίκες να φέρουν ζωή. Τη μία μετά την άλλη και κατ’ εξακολούθηση. Η ίδια είναι ανύπαντρη μητέρα και αγαπά τόσο πολύ την δουλειά της, ώστε να είναι πλήρως αφοσιωμένη σε αυτή. Ακούραστη και πάντα χαμογελαστή, αν και το μαιευτήριο όπου εργάζεται πρόκειται να κλείσει σύντομα, αναγνωρίζει τη δουλειά της ως λειτούργημα κι όχι ως υποχρέωση. Ξαφνικά ένα τηλεφώνημα θα αναζωπυρώνει τις μνήμες της νιότης της. Η Μπεατρίς (Κατρίν Ντενέβ), παλιά ερωμένη του πατέρα της Κλερ, ο οποίος πια δεν ζει, θέλει να τη συναντήσει. Γοητευτική, αλλά και εξαιρετικά εγωπαθής, η Μπεατρίς έχει διαγνωσθεί με καρκίνο και ζητά τη βοήθεια της Κλερ.

Ο Μάρτιν Προβόστ, που έχει παραδώσει δυναμικά πορτρέτα γυναικών στη μεγάλη οθόνη όπως το «Violette» (2013)  και ειδικά το πολύ αγαπητό στη χώρα μας «Χάρισμα της Σεραφίν» (2008), έρχεται με το «Sage Femme» (μτφ. μαία) να χωρέσει στην πορεία που ενώνει τη ζωή με τον θάνατο τις κωμικοτραγικές στιγμές ενός αταίριαστου ζευγαριού. Η ήσυχη, αποφασιστική, δυναμική Κλερ είναι μία γυναίκα που βασίζει τη ζωή της σε συγκεκριμένο πρόγραμμα και με πλήρη επίγνωση των ηθικών κανόνων που το ορίζουν. Από την άλλη η Μπεατρίς, χορτασμένη από ζωή, είναι μία εγωκεντρική, μποέμ γυναίκα που δεν έχει απωθημένα, αλλά θέλει να στύψει την ουσία κάθε ημέρας που της απομένει. 

Το δίπολο του ζευγαριού άγει την πλοκή σε πολλαπλά επίπεδα. Ο Προβόστ έχει το προνόμιο άλλωστε να πρωταγωνιστούν στην ταινία του δυο φτασμένες grandes dames του γαλλικού σινεμά. Η Φροτ σε μια αφτιασίδωτη ερμηνεία, κουβαλά την καλοσύνη της Κλερ σε κάθε κάδρο και υποστηρίζει την ερμηνευτική ωριμότητα της Ντενέβ, η οποία βρίσκεται σε μία από τις καλύτερες στιγμές της. Η Ντενέβ ελέγχει την πληθωρικότητα της Μπεατρίς και επικοινωνεί τον χαρακτήρα με συμπάθεια. Η νοοτροπία «joie de vivre» της Μπεατρίς φέρει κάτι από την αυθεντικότητα της ηθοποιού, η οποία δείχνει να την κατανοεί πλήρως. Φυσικά και οι μεταξύ τους συγκρούσεις βρίσκονται στο επίκεντρο του «Sage Femme» και η ταινία κατασκευάζει επεισοδιακά το σενάριό της γύρω από αυτές.

Και κάπου εκεί το «Sage Femme» πλησιάζει την ασφάλεια ενός είδους που ντύνει το δράμα με κωμικές πινελιές και προδίδει την ευκολία της κατασκευής. Σαν ένα θηλυκό ανάλογο του επιτυχημένου «Άθικτοι», το «Sage Femme» δείχνει απεγνωσμένα την πρόθεση να κεράσει το κοινό χιούμορ και τραγωδία. Σαν την Μπεατρίς που θέλει καθημερινά κρέας, τηγανιτές πατάτες και κόκκινο κρασί στο μενού της, αδιαφορώντας για την υγεία της. Έτσι και η ταινία του Προβόστ, θέλει τόσο πολύ να ευχαριστήσει το κοινό, που από νωρίς ξέρεις καλά τι θα σου σερβίρει.

Διαβάστε ακόμη:
Berlinale 2017: Φαίνεται ότι ο «Λόγκαν» φύλαγε το καλύτερο για το τέλος
Berlinale 2017: Στην «Άλλη Πλευρά της Ελπίδας», ο κόσμος μας χωράει όλους

Berlinale 2017: «Have a Nice Day» αν μπόρεις...
Berlinale 2017: To «Bar» του Άλεξ ντε λα Ιγκλέσια είναι μια γκροτέσκα πρόποση

Berlinale 2017: Το «Ana, Mon Amour» είναι μια σπουδαία, μπεργκμανική ενδοσκόπηση στα ψυχοσυναισθηματικά αδιέξοδα
Berlinale 2017: Η Κατρίν Ντενέβ σε ερμηνευτική φόρμα για το «Sage Femme»

Berlinale 2017: Και τι έγινε που βρέθηκες «On the Beach at Night Alone»;
Berlinale 2017: «Επιστροφή στο Μόντοκ» για τον Φόλκερ Σλέντορφ, αλλά όχι για το κοινό

Berlinale 2017: «Χοακίμ» ή αλλιώς ανιαρά μαθήματα λατινοαμερικάνικης ιστορίας 
Berlinale 2017: Καλωσήρθατε στον κόσμο του ιδιοφυή Άλεξ Μακντάουελ
Berlinale 2017: «Δεν θέλω πολλά, απλά να αλλάξω τον κόσμο»

Berlinale 2017: Ο Γιόζεφ Μπόις μέσα απ’ τον ίδιο
Berlinale 2017: To «Lost City of Z» είναι μια θεαματική εξωτική περιπέτεια χωρίς... θέαμα
Berlinale 2017: «Wild Mouse», βόλτα σε λούνα παρκ με λίγο γέλιο

Berlinale 2017: Τραγουδώντας στα συντρίμμια και αναζητώντας την χαμένη «Ευτυχία»
Berlinale 2017: Τα σπάει το «Πάρτι» της Σάλι Πότερ
Berlinale 2017: «Θα πήγαινα στο κρεβάτι με όλους και όλες»
Berlinale 2017: «Call me by Your Name», το cinemag είδε πρώτο το μικρό αριστούργημα του Λούκα Γκουαντανίνο
Berlinale 2017: (Απλά) χαζεύοντας την off ομορφιά του «Pokot»

Berlinale 2017: Η «Φανταστική Γυναίκα» του Σεμπαστιάν Λέλιο είναι μία φανταστική ταινία
Berlinale 2017: Ο Τζέφρι Ρας ζωγραφίζει στο «Final Portrait»

Berlinale 2017: Τζίλιαν Άντερσον και Χιου Μπόνβιλ φέρνουν το «Downton Abbey» στην Ινδία
Berlinale 2017: Υποκύπτοντας στη γοητεία του «On Body and Soul»
Berlinale 2017: Choose a sequel? Είδαμε το «T2 Trainspotting»
Berlinale 2017: Προσκεκλημένοι σε ένα «Δείπνο» που μπουχτίζει
Berlinale 2017: «Ο Ντόναλντ Τραμπ έχει κάνει ένα τρομερό έγκλημα»
Berlinale 2017: «Δεν θα χωρίζουν τους ανθρώπους τείχη»
Berlinale 2017: Τα άναρχα blues του «Django» έτοιμα να ξεσηκώσουν το Βερολίνο
Berlinale 2017: Για ποιες ταινίες ανυπομονούμε!
Ο Πολ (Βερχόφεν) και... εκείνοι! Ανακοινώθηκε η Κριτική Επιτροπή της Berlinale 2017
Το «Hiwa» της Ζακλίν Λέντζου στο διαγωνιστικό τμήμα της φετινής Berlinale!
Η φετινή Berlinale ανοίγει μουσικά με «Django»